2012. április 2., hétfő

75. nap Húsvéti előzetes

Szénhidrát nap


Kenyeret minden másnap kell már sütnöm, olyan tempóban fogy. Ezen felül sütöttem meg próbaképpen életem első panettonéját. 8 szeletesnek írta a recept, de elég laktató, volt már belőle vacsora is, reggeli is, és még van belőle. Nem azért fogy lassan, mert nm olyan finom, hanem mert van mellette finom kenyér is, és amúgy is laktató. Fogok bolti kandírozott citrushéjak helyett sajátot készíteni, mert elég vacak ez a bolti. Nincs illata, se íze. Ha azt kicserélem valódi citrom- és narancshéjra, akkor ez a recept is tökéletes. Vigyázat, elég időigényes!
Panettone (milánói változat)

1 csomag élesztő
1,5 dl tej
80 g kristálycukor
350 g liszt
1 cs burbon vaníliás cukor/ 1/2 rúd vanília magjai
120 g vaj
1 csipet só
4 tojássárgája
50 g cukrozott citromhéj
50 g cukrozott narancshéj
40 g hámozott mandula
70 g mazsola
1 ek rum (Spiced Gold, naná)


  1. A lisztet egy tálba szitájuk, a közepébe lyukat fúrünk, abba töltjük a langyos tejet, 1 kk cukrot és az élesztőt. Óvatosan elkeverjük, vigyázva, hogy csak egy kis liszt kerüljön bele. Hagyjuk jó hosszan felfutni.
  2. A vajat, a cukrot, a sót és a vaníliát elkeverjük, és a tojássárgákat egyenként hozzáadjuk.
  3. Összekevrjük a tojásos masszát az élesztős liszttel, kicsit ragacsos először, de ha türelmesek vagyunk, akkor végül el fog válni az edény falától. Ekkor lefedve hagyjuk kelni 1 órát körülbelül.
  4. Előkészítem a tortaformát. Minél keskenyebb és magasabb falú formát használunk, annál jobb. Én most 18 cm-re állítottam a karikát, de legközelebb 16 cm-re fogom összehúzni. Vágtam bele az oldalára sütőpapírt, illetve az aljára is. Ehhez egy normál tortaformát használtam, ebbe állítottam bele az egészet. Zománcozott, vagy alumínium fazék is megteszi, csak jól ki kell bélelni sütőpapírral, hogy ki lehessen venni belőle.
  5. A mazsolát átöblítettem forró vízzel, a rumba is beáztatom majd legközelebb. A mandulám darabolt volt, akárcsak a kandírozott gyümölcsök, így ezeket csak kimértem egy tálba, majd hozzáöntöttem a megkelt tésztához a rummal együtt. Öszzedolgoztam, majd beletettem a formába, és ott kelesztettem újabb 1 órát.
  6. 180 fokon sütöttem 1 1/4 órát, a végén letakartam a tetejét. Alsó rácson kellett volna, ezt elfelejtettem, és középsőn sütöttem, így is jó lett. Pihentetni kell, és a szeletelés előtt mindenképpen várjuk meg, amíg kihűl!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése